ПРЕС-РЕЛІЗ Презентація дослідження «Ринок таксі в місті Києві: стан, ключові гравці, перспективи та виклики»

 

6 грудня 2019 р. об 11:30 у конференц-залі УНІАН (м. Київ, вул. Хрещатик, 4) відбулася прес-конференція на тему «Ринок таксі в місті Києві: стан, ключові гравці, перспективи та виклики».

 

В заході взяли участь Руслан Бортнік (директор УІАМП), Данило Богатирьов (експерт УІАМП, співавтор дослідження), Єва Антоненко (експерт УІАМП, співавтор дослідження), Сергій Шабовта (експерт з безпеки), інші експерти галузі, представники служб таксі, народні депутати.

Експерти Українського Інституту аналізу та менеджменту політики представили детальний аналіз ринку таксі м. Києва, результати моніторингу аварійності автомобілів таксі у м. Києві за 2014-2019 рр., огляд служб таксі м. Києва з використанням різних критеріїв та методології експертного опитування. Актуальність дослідження в першу чергу викликана обсягом ринку таксі та його нерегульованістю.

Данило Богатирьов, презентуючи дослідження, відмітив: «На сьогодні оборот ринку таксі в Києві оцінюється 4,8 млрд. грн. на рік. У цьому виді підприємницької діяльності задіяні приблизно 25 тис. водіїв таксі, з яких ліцензії є лише у 5-12%. Решта 88-95% надають послугу таксі поза правовим полем».

Експерт наголосив: «В останні роки кількість водіїв, які звертаються за оформленням ліцензії, зменшується. Однією з причин даної тенденції він відзначив можливість іти «простим шляхом» та замість оформлення усіх необхідних документів, медичних довідок, і регулярного проходження технічного огляду автомобіля , під’єднуватися до баз «мережевих» компаній, уникаючи офіційного оформлення і сплати податків, цивільно-правової відповідальності перед пасажиром».

Внаслідок цього, за словами експерта, склалася ситуація, за якої 80% столичного ринку таксі становлять перевізники з баз компаній-агрегаторів, ще 8-15% – інші нелегальні перевізники (вони можуть працювати на таксомоторні компанії без оформлення або займатися нелегальними перевезеннями за власною ініціативою), і лише 5-12% столичних таксистів є ліцензованими перевізниками.

Експерт додав, що представники компаній-агрегаторів стали ініціаторами розробки законопроекту, котрий передбачає скасування ліцензування для внутрішніх перевезень таксі.

В сукупності, за словами Богатирьова, це призводить до наступного: «Клієнти більшості служб таксі м. Києва не застраховані, автомобілі таксі не проходять необхідні техогляди, а водії – медогляди, що відповідним чином відображається на аварійності та безвідповідальності перед пасажирами. Водночас, така ситуація призводить до демпінгування вартості послуг таксі у м. Києві службами, котрі працюють без ліцензії та сплати податків, за рахунок скорочення витрат на стандарти безпеки пасажирів, якості послуг та відсутності страхування».

Автори дослідження також оприлюднили огляд служб таксі м. Києва. За підсумками порівняльного аналізу ТОП-25 гравців на ринку, до ТОП-5 увійшли: «Бос таксі», «Таксі 571», «Еліт-Таксі», «Експрес таксі», «Абсолют» і «Шансон» (дві останні компанії розділили між собою п’яте місце). За зведеним рейтингом, до якого додані також результати експертного опитування, ТОП-5 дещо змінився, до нього увійшли: «Еліт-Таксі», «Uber», «Експрес таксі», «Uklon», «Bolt».

Лідерами рейтингу клієнтоорієнтованості стали «Uber», «Uklon», «Bolt», «Таксі 838» та «Таксі 571», лідерами рейтингу безпечності та якості надання послуг – «Еліт таксі», «Експрес таксі», «Таксі 571», «Бос таксі» та «Uber».

Найдорожчі послуги на таксі в Києві – в Еліт-таксі, найдешевші – в «Таксі 594», «Авангард» і «Преміум».

Співавтор дослідження Єва Антоненко відзначила, що «Укртрансбезпека» не веде окремої статистики аварійності автомобілів таксі по Києву та не веде облік ДТП за участю нелегального таксі, проте у аналітичному звіті «Укртрансбезпеки» «Аналіз стану безпеки руху та аварійності на автомобільному, міському електричному та залізничному транспорті в Україні за 2018 рік» зазначено, що з вини водіїв таксі (легального) у 2018 році в Україні сталося 59 дорожньо-транспортних пригод, у яких жодна особа не загинула та 36 осіб отримали травми. У 2017 році сталося 94 дорожньо-транспортних пригоди з автомобілями таксі, у яких 3 особи загинули, а 37 осіб отримали травми».

За її словами, з цієї причини експерти вирішили провести моніторинг аварійності ринку таксі м. Києві, внаслідок якого було визначено, що абсолютними лідерами з аварійності у м. Києві стали компанії-агрегатори Uber, Uklon та Bolt, тобто ті компанії, які співпрацюють з найбільшою кількістю перевізників/автомобілів, та у яких при підборі водіїв та реєстрації автомобілів у додатку вимоги мінімальні або вимог взагалі немає.

Підсумовуючи дослідження, Богатирьов зазначив, що без сучасного та ефективного регулювання перевезення пасажирів на таксі з боку держави послуги таксі, нажаль, будуть і надалі погіршуватися, стаючи небезпечнішими та менш якісними для пасажирів таксі. Для недопущення такої ситуації експерт надав наступні рекомендації:

- необхідно легалізувати ринок таксі шляхом спрощення процедури отримання ліцензій, зменшення їхньої вартості, зменшення податкового навантаження на таксиста, і при цьому – посилити відповідальність водіїв таксі та служб таксі за життя і здоров’я пасажирів таксі;

- необхідно законодавчо заборонити надавати послугу таксі водіям без перевірки стану здоров’я, підтвердження відсутності нарко- та алкозалежності, судимостей за важкі злочини та без регулярного техобслуговування автомобілів таксі;

- потрібно запровадити більш чіткі та однакові механізми регулювання діяльності усіх компаній таксі, служб таксі та інструментів, які надають послугу «таксі» в м. Києві та в Україні.

Також експерт відмітив, що результати дослідження будуть надіслані на розгляд до Кабінету міністрів України, Верховної Ради України, Укртрансбезпеки, Головного управління Національної поліції в м. Києві та Київської міської державної адміністрації.

Повне дослідження – https://uiamp.org.ua/isl/rinok-taksi-v-misti-kiievi-stan-klyuchovi-gravci-perspektivi-ta-vikliki

 

Контакти:
Директор – Бортнік Руслан Олегович
+38 093 757 7565
 uiamp2012@gmail.com

 

 

 

Дата публикации: 
06.12.2019 - 13